Obama kata Puteri Saya Cantik dan Pintar Seperti Ibu Mereka

 
Obama: Putri Saya Cantik dan Pintar Seperti Ibu Mereka
Twitter
Foto Barack Obama memeluk Michelle jadi trending di Twitter. 
 
 CHICAGO - Presiden Amerika terpilih, Barack Obama, tak lupa mengucapkan terima kasih kepada isteri tercintanya, Michelle Obama, yang telah menyokongnya selama ini.

Dalam pidato kemenangannya yang dilangsungkan di Chicago, Amerika, Obama juga berterima kasih kepada dua orang puterinya, Sasha dan Malia. "Mereka berdua, gadis yang pintar dan cantik seperti ibu mereka," ujarnya, seperti dilansir oleh Dailymail, Rabu (7/11/2012).

Barack
Hussein Obama, lahir di
Honolulu, Hawaii, Amerika pada 4 Ogos 1961, ia menjadi Presiden Amerika Syarikat ke 45. Obama merupakan lulusan Universiti Columbia, dan Sekolah Undang-undang Harvard. Ia sempat menjadi organisator komuniti di Chicago sebelum mendapatkan gelar sarjana undang-undang.

Sejak tahun 1992 hingga 2004, dia bekerja sebagai
peguam hak-hak sipil di Chicago dan mengajar undang-undang konstitusional di Sekolah Undang-undang Universiti Chicago. Ia juga sempat menjabat senator Distrik ke-13 Illinois sebanyak tiga periode dari tahun 1997 hingga 2004.
Dia bertemu untuk pertamakalinya dengan seorang wanita yang kemudian diperistrinya, Michelle Robinson, pada bulan Jun  1989, di firma hukum  Sidley Austin di Chicago. Michlelle bekerja sebagai associate musim panas di firma hukum Sidley Austin.
Mereka mulai berkawan pada musim panas tahun itu, lalu bertunangan di tahun 1991, dan menikah pada tanggal 3 Oktober 1992
 

Puteri pertama pasangan itu, Malia Ann, lahir pada tanggal 4 Julai 1998, diikuti oleh anak kedua mereka, Natasha (Sasha), pada 10 Jun  2001. (dailymail)
 

TRIBUNNEWS.COM

0 komentar:

Posting Komentar