Donald Trump Keturunan Orang Utan

   08 Februari 2013
Foto: Orange
Foto: Orange
NEW YORK – Pengusaha Donald Trump naik pitam ketika dia dihina oleh seorang komedian, Bill Maher. Maher menyebut Trump adalah keturunan orang utan.

Trump langsung saman Maher untuk membayar ganti rugi sebanyak tiga juta poundsterling   . Trump menilai Maher telah melakukan pencemaran nama baik.

Kejadian itu berawal ketika Maher mengatakan, kepada pembawa acara televisyen, Jay Leno bahawa dia akan menyumbangkan wangnya sebesar USD5 Juta untuk amal jika Trump menyerahkan pengenalan diri kelahiran yang menyatakan yang Trump bukan keturunan orang utan.

Lelucon ini sama seperti yang dilakukan Trump ketika meminta akte kelahiran Presiden Barack Obama, dan berjanji akan menyumbangkan wangnya untuk amal.

Merasa dicemarkan nama baiknya, maka Trump membawa lelucon ini ke mahkamah. Salah satu peguam Trump mengatakan kliennya adalah keturunan dari manusia. 

"Dari dokumen ini jelas terlampir salinan akte kelahiran Trump, menunjukkan bahawa dia adalah putera dari Fred Trump, bukan dari orang utan," ungkapnya, seperti dikutip Orange, Jumaat (8/2/2013).

Trump sudah boleh membuktikan yang dia masih keturunan manusia, maka dia menuntut janji dari Maher yang akan menyumbangkan wangnya untuk amal.

"Dia berjanji akan menyumbangkan wangnya sebesar USD5 Juta untuk amal jika saya menunjukkan akte kelahiran itu. Jadi, hari ini saya menuntut Bill Maher langsung menyumbangkan wangnya untuk amal,” ujar Trump.

(faj)okezone.com

0 komentar:

Posting Komentar